Uitreiking cheques aan goede doelen

Afgelopen donderdag 3 augustus mochten we aan 4 door de leden zelf aangedragen goede doelen weer geld uitreiken.

De 4 goede doelen voor nu zijn:

Bikers4All:

De door motorrijders opgerichte stichting heeft als doel om bikers en trikers met elkaar in contact te brengen, zodat ze samen iets kunnen betekenen voor personen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

• Dit doen zij voor kinderen en ouderen die te maken hebben met een levensbedreigende ziekte.
  • Kinderen die slachtoffer zijn geworden van misbruik en mishandeling.
  • Kinderen die gepest worden.
  • Kinderen en ouderen die dat steuntje in de rug nodig hebben door ervaringen uit het verleden even te doen vergeten.

Door vanuit eigen ervaring te kijken en te denken, hebben zij vele dingen bereikt, op een wijze die uniek is in Nederland.
De Stichting  werkt met motorrijders en trikers uit heel het land en dat maakt tot op de dag van vandaag, een groot verschil.
De Stichting is een ANBI gecertificeerde Stichting.
Zij spreken daarom niet over leden,  maar over vrijwilligers en  ambassadeurs.

Rijden met een doel
Vriendschap met een doel.
Voor elkaar en met elkaar.

Het is voor hun een eer om mensen te mogen helpen in onze samenleving.

KINGS:(Kinderen in gezond systeem)

Kind in Gezond Systeem (KINGS) is een intensieve gezinsbehandeling, ontwikkeld voor kinderen met ernstige gedragsproblemen en hun ouders. De kinderen en hun ouders zijn slachtoffer geweest van ingrijpende persoonlijke gebeurtenissen, zoals huiselijk geweld, verwaarlozing, seksueel misbruik en geweld door leeftijdsgenoten (fysiek en/of emotioneel). KINGS richt zich op traumaverwerking bij het kind en de ouders en op het vergroten van opvoedvaardigheden van de ouders.

Wij hebben een donatie gedaan voor het opknappen van de tuin, omdat de tuin een wezenlijk onderdeel is van de therapie.

Kinderboerderij Laag Buurlo:

Kinderboerderij Laag Buurlo is gelegen in Apeldoorn Noord tussen de wijken Zevenhuizen, Ossenveld-Woudhuis en Anklaar. Het is een van de grootste kinderboerderijen van de stad en is alle 7 dagen van de week geopend! Je vindt er een grote variëteit aan dieren zoals: geiten, schapen, ezels, pony’s, varkens, konijnen, kippen, eenden en volièrevogels. De grote speelweide op de boerderij is omringt door leuke speeltoestellen voor de kinderen. Van glijbanen tot kabelbaan en waterspeelplek, de kinderen kunnen zich hier goed vermaken.
Zij willen graag een buitenkeuken realiseren om samen met de kinderen te koken.
Hier hebben wij een donatie voor gedaan.

Ben Heart Foundation:

3 broers, met de naam Ketut, JPee en Komang, zijn vanaf hun geboorte gehandicapt. Zij hebben alle 3 de ziekte van  OSTEOGENNESIS IMPERFECTA =OI  =zwak bindweefsel, verstoorde botaanmaak, vergroeiingen en misvormingen ect.

De broers wonen gelukkig samen met hun familie in een kleine Dessa.  Deze mannen  zijn bijzonder creatief, en maken sieraden, chips, en schilderijen om zo iets geld te kunnen verdienen. Zij gaan dan met hun rolstoel de straat op, in de hoop dat ze iets verkopen. De Ben Heart Foundation zijn deze mannen net voor de Corona gaan ondersteunen met maandelijks voedsel.

Hun droom is al jarennnnnnn een eigen winkeltje  aan de grote weg in nabijheid van hun kamertjes.  Hier kunnen zijn hun sieraden, schilderijen en chips verkopen, zodat zij in de regentijd en moesson droog kunnen zitten en hiermee hun eigen onderhoud kunnen creëren. Vooral zelf voorziend kunnen worden.
Wij hebben hiervoor een donatie gedaan.